Powered by Smartsupp

FILARY EDUKACJI W WYMARZONYM PRZEDSZKOLU


Tworzymy taką atmosferę i środowisko edukacyjne, by dziecko mogło nieustannie rozwijać cały wachlarz swoich zdolności.

U podstaw wielointeligentnej edukacji leży teoria inteligencji wielorakich (multiple intelligences) Howarda Gardnera, a właściwie przeniesienie jej na grunt pedagogiczny. Gardner wskazuje, że istnieje nieznana liczba ludzkich zdolności, (które nazywa "inteligencjami") od inteligencji muzycznej zaczynając, a na inteligencji ruchowej kończąc. Zdolności te są równie ważne. Każde dziecko posiada ich niepowtarzalny wachlarz i dlatego jest wyjątkowe. My tworzymy środowisko umożliwiające rozwój tych zdolności we wszystkich sferach: fizycznej, umysłowej, emocjonalnej, społecznej i duchowej. Środowisko, w którym niepowtarzalność może odnaleźć się we współpracy z innymi.


Wykorzystujemy pomoce Montessori,
ale co najważniejsze - kierujemy się sercem Montessori - szacunkiem dla dziecka.

Maria Montessori będąc przekonana o niezwykłych możliwościach poznawczych dzieci, wniosła do edukacji rewolucyjną zmianę.  Uważała, że jeżeli tylko zapewni się dzieciom odpowiednie warunki, będą uczyć się same z siebie, bez konieczności stosowania przymusu. My te warunki tworzymy. Obserwujemy co działa i udoskonalamy. Eliminujemy to, co nie działa. Tak powstaje inspirujące środowisko. Naszym językiem jest "Porozumienie bez przemocy". Posługuje się nim każdy nauczyciel będący po prostu przewodnikiem dziecka.


W naszym przedszkolu realizujemy go przez dbałość o siebie 
i innych. Uczymy osiągania własnych aspiracji w zgodzie 
z otoczeniem. Robimy to również dla następnych pokoleń.


Zrównoważony rozwój jest hasłem dosyć popularnym w obecnych czasach, niekoniecznie kojarzonym z przedszkolem. Jednakże my uczymy dzieci, że i one ponoszą odpowiedzialność za to co się dzieje "tu i teraz", a nawet kształtują przyszłość. Że i one odpowiadają za atmosferę w przedszkolu, a wkrótce będą współtworzyć pokój na świecie. Że i one odpowiadają za porządek w otoczeniu, a wkrótce mogą mieć wpływ na decyzje kluczowe dla środowiska naturalnego. Dlatego ważnymi elementami naszego przedszkolnego wychowania jest kształtowanie przedsiębiorczych postaw, dbałość o środowisko, pokojowe nastawienie i szacunek dla każdego człowieka, wzorce racjonalnej konsumpcji, nadawanie przedmiotom drugiego życia...


Zauważyliśmy, że w polskiej edukacji istnieje ogromny deficyt 
w obszarze zdobywania i zarządzania finansami.
Postanowiliśmy to zmienić... już od przedszkola!


W pierwszych latach życia dziecka tworzy się najwięcej połączeń między neuronami, odpowiadających za późniejsze sukcesy. Dzieci i ich umysły dzieci są chłonne jak gąbka. Dlatego uważamy, że od najmłodszych lat powinniśmy ich uczyć przedsiębiorczości, roztropności we wszystkich sferach, w tym sferę finansowej. Sposoby zarabiania, pomysły na biznes, społeczna odpowiedzialność przedsiębiorcy... Czy to tematy zbyt ambitne jak dla przedszkolaka? Uważamy, że nie. Stworzyliśmy dla nich Krainę Przedsiębiorcy! Nasza definicja przedsiębiorcy różni się od powszechnej. To ktoś, kto ma równowagę we wszystkich ważnych obszarach życiowych i tym samym jest osobą spełnioną...